Bilindiği üzere içten yanmalı motorların çalışma prensibi depodan gelen yakıta hava karıştırılarak, motorun iç kısmında patlama oluşturulması ve bu sayede pistonların hareket ettirilmesidir. Turbo sistemlerinin amacı da bu yakıt-hava karışımına daha fazla oksijen karıştırılmasını sağlayarak patlamanın şiddetinin güçlendirilmesi mantığına dayanır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir ve bu sayede daha basınçlı bir patlama elde edilir. Turbo sistemi aracılığıyla motorun iç kısmına püskürtülen hava sayesinde motor basıncı yaklaşık 0,2 ila
DevamıRot ve Balans Ayarı Nedir, Ne İşe Yarar? Bu yazımızda sıklıkla duyduğumuz rot ve balans ayarlarının ne olduklarını açıklamaya çalışacağız. Öncelikle bu kavramların anlamlarına bakalım. Rot ayarı, araç direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Dolayısıyla araç ta direksiyonun çevrildiği doğrultuda hareket eder. Balans ise araç tekerleklerinin aralarındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olması durumudur. Rot-balans ayarının bozuk olduğu; aracın yolda giderken fazla titremesinden veya aracın s
DevamıBu yazımızda sizler için küçük bazı durumlara dikkat ederek araç ömrünün nasıl uzatılabileceğine bakacağız. Triger Kayışı Nedir, Neden Bu Kadar Önemlidir? Triger kayışının görevi; krank mili ve eksantriğin birbiriyle daha uyumlu çalışmasını sağlamaktır. Triger kayışı; krank milinden aldığı dönme enerjisini eksantriğe aktarır. Triger kayışının neden bu kadar önemli olduğuna geldiğimizde ise; hem bu kadar karışık parçalar arasında enerji iletimi yapıyor olması, hem de koptuğu anda motor içerisindeki birçok parçanın zar
DevamıAraçlarda Fren Bakımı Bilindiği üzere frenler aracın güvenliği açısından en önemli akşamlardan birisidir. Bu yüzden frenlerin beklenmedik anlarda arıza çıkartmasını önlemek için sık aralıklarla fren bakımı yaptırmak gereklidir. Fren Balataları Hangi Sıklıkla Değiştirilmelidir? Açıkçası fren balatalarının değiştirilmesi için belirli bir zaman aralığı söz konusu değildir. Çünkü her aracın özellikleri, kullanıldığı yol şartları, sürücünün araç kullanma alışkanlıkları vb. etkenler farklı ol
DevamıHazine Müsteşarlığı, sigorta şirketlerinin milyarlık "yedek parça" oyununa el koydu. Yetkililer, bazı sigorta şirketlerinin servislerle anlaşıp kaza yapan araçlara orijinal parça yerine muadil-çakma parça kullanarak vatandaşları dolandırdığını tespit etti. Hazine yetkilileri, "Anlaşmalı servislerle işbirliği yapılıyor. Kaza yapan araca orijinal parça takılmış gibi rapor verdiklerini gördük. Şikâyet ve ihbar gelen şirketler hakkında inceleme başlatıldı, bazı şirketlerden savunma istendi" açıklamasını yaptı. Usulsüzlük
Devamı