Küçük Detaylarla Aracın Ömrünü Uzatmak

Bu yazımızda sizler için küçük bazı durumlara dikkat ederek araç ömrünün nasıl uzatılabileceğine bakacağız.
 
Triger Kayışı Nedir, Neden Bu Kadar Önemlidir?
 
Triger kayışının görevi; krank mili ve eksantriğin birbiriyle daha uyumlu çalışmasını sağlamaktır. Triger kayışı; krank milinden aldığı dönme enerjisini eksantriğe aktarır. Triger kayışının neden bu kadar önemli olduğuna geldiğimizde ise; hem bu kadar karışık parçalar arasında enerji iletimi yapıyor olması, hem de koptuğu anda motor içerisindeki birçok parçanın zarar görüyor olmasıdır. Triger kayışının aniden kopması durumunda, motor subapları pistonlar sayesinde zedelenebilir, bükülebilir hatta kırılabilirler. bu durum motorun içerisinde maliyetli zararların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Bu yüzden triger kayışının zamanında değiştirilmesi çok önemlidir.
 
Her marka ve model araca göre değişmekle birlikte 60.000 ila 100.000 km arasında veya 4 yılda 1 değiştirilmesi gerekmektedir.
 
Triger kayışının kopmasından sonra motorun sesi değişir ve egzoz siyah duman atmaya başlar.
 
Aracı Yüksek Devirlerde Kullanılırsa Ne Olur?
 
Her marka araç üreticileri, üretilen araçlardan en iyi verim alınabilmesi için Ar-Ge çalışmalarına çok önem verirler. Bütün bu araştırmalar sonucunda ortaya çıkan araç için bir devir aralığı belirlenir ve aracı kullanacak kişilerin o devir aralığında araçları kullanmaları tavsiye edilir.
 
Ancak kimi zaman şoförler, aracı gereğinden fazla zorlamakta ve sürekli yüksek devirlerde kullanmaktadırlar. Gereğinden daha fazla devirde aracı kullanmak, aracın zorlanmasına, pistonların aşınmasına, aracın daha çabuk eskimesine, yakıtın bir kısmının yanmadan egzozdan atılmasına ve motorun çok ısınarak hararet yapmasına neden olabilir.
 
Bu yüzden en ideali motoru uygun devirlerde çalıştırarak araçtan mümkün olan en fazla faydayı sağlamaktır.
 
Hava Filtresi Ne İşe Yarar, Hangi Sıklıkla Değiştirilmelidir?
 
Hava fiterinin asıl görevi adından da anlaşılacağı gibi, motora giren havayı temizleyerek, motora tozsuz ve temiz havanın girmesini sağlamaktır. Hava filtresi eğer kirlenmişse bu durumda tam olarak görevini yerine getiremez ve motor içerisindeki yakıt kullanımı artar. Sonuç, yakıt sarfiyatıdır. Eğer hava filtresi düzenli olarak değiştirilirse motorun içerisine sürekli temiz hava gireceğinden dolayı benzin sarfiyatı oluşmaz ve aynı zamanda motordan daha fazla performans alınır.
 
Normal şartlarda 10.000 km’de 1 hava filtresinin değiştirilmesi gerekmektedir. Anck ortam şartları gereği araç tozlu yollarda kullanılmak zorundaysa bu durumda 5.000 km’de 1 hava filtresi değiştirilmelidir.
 
Motor Yağı Ne İşe Yarar? Motor Yağı Zamanında Değiştirilmezse Ne Olur?
 
Motor yağının asıl görevi, pistonların kayarak daha rahat bir şekilde hareet ettirilmesidir. U sayede pistonlar daha az sürtünmeye maruz kalır. Sürtünmenin azlamasıyla birlikte hem pistonlar zedelenmez (bu sayede motorun ömrü uzar) hem de sürtünmenin azalmasıyla motordan daha fazla performans alınabilir.
 
Eğer motorun yağı düzenli olarak değiştirilmezse, pistonlar sürtünmeye başlar ve hem zarar görürler hem de motordan alınan performans düşer. Bu yüzden yağ sızdırmaları, motorun yap yakması ve motorun daha çabuk eskimesi gibi istenmeyen birçok durum ortaya çıkabilir.
 
Yüksek Oktanlı Yakıt Kullanmak Fayda Sağlar mı?
 
Yüksek oktanlı benzin kullanmak ile kast ettiğimiz şey elbetteki piyasada bulunan en yüksek oktanlı yakıtlar değildir. Yüksek oktan ile kastettiğimiz durum, o aracın kullanabileceği en yükske oktanlı benzini kullanmaktır. Aksi halde motorun kullanabileceğinden daha fazla oktans seviyesindeki oktanlar motora zarar verir ve motoru eskitirler.
 
Ancak motorun kullanabileceği ve üreticilerin önerdiği en yüksek oktan seviyesinde yakıt kullanmanın faydalarını şöyle sıralayabiliriz:
 
Aracın performansında artış olur,
Çevre daha az olumsuz etkilenir,
Yakıt içerisindeki katkılar ile motor daha rahat çalışır ve motorun ömrü uzar.
Kalitesi Yakıt Kullanmak Ne Tür Sonuçlara Yol Açar?
Kalitesiz yakıt kullanmak en başta motoru etkiler. Ayrıca sekmanlar da bu durumdan zarar görürler. Motorun harareti artar ve aracın çekiş gücünde azalma olur.
Benzer Yazılar
Lastik Hakkında Bilmemiz Gerekenler

Lastik Ve Jant Temizliği   Lastik ve jantlarınızın temizliğinde kimyasal maddeler kullanmaktan kaçınınız. Zararlı güçlü kimyasallar jantın boyasında aşınmaya, lastik yanağında çatlamaya sebep olabilir. Bu sebeplerden dolayı jant ve lastik temizliğinde sadece su ve sabun kullanılmasını tavsiye ederiz.Lastik Hava Basıncı Lastik havaları lastik soğuk iken kontrol edilmeli ve araç üreticisi firmanın tavsiye ettiği oranda ayarlanmalıdır. Araç için uygun olan hava basıncı genelde aracın benzin kapağında, şoför kapısının kenarında veya araç kullanım el kitap&cc

Devamı
Turbo Nedir, Ne İşe Yarar?

  Bilindiği üzere içten yanmalı motorların çalışma prensibi depodan gelen yakıta hava karıştırılarak, motorun iç kısmında patlama oluşturulması ve bu sayede pistonların hareket ettirilmesidir. Turbo sistemlerinin amacı da bu yakıt-hava karışımına daha fazla oksijen karıştırılmasını sağlayarak patlamanın şiddetinin güçlendirilmesi mantığına dayanır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir ve bu sayede daha basınçlı bir patlama elde edilir.   Turbo sistemi aracılığıyla motorun iç kısmına püskürtülen hava sayesinde motor basıncı yaklaşık 0,2 ila

Devamı
Rot ve Balans Ayarı Nedir, Ne İşe Yarar?

Rot ve Balans Ayarı Nedir, Ne İşe Yarar? Bu yazımızda sıklıkla duyduğumuz rot ve balans ayarlarının ne olduklarını açıklamaya çalışacağız. Öncelikle bu kavramların anlamlarına bakalım. Rot ayarı, araç direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Dolayısıyla araç ta direksiyonun çevrildiği doğrultuda hareket eder. Balans ise araç tekerleklerinin aralarındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olması durumudur.   Rot-balans ayarının bozuk olduğu; aracın yolda giderken fazla titremesinden veya aracın s

Devamı
Araçlarda Fren Bakımı

Araçlarda Fren Bakımı Bilindiği üzere frenler aracın güvenliği açısından en önemli akşamlardan birisidir. Bu yüzden frenlerin beklenmedik anlarda arıza çıkartmasını önlemek için sık aralıklarla fren bakımı yaptırmak gereklidir.   Fren Balataları Hangi Sıklıkla Değiştirilmelidir?   Açıkçası fren balatalarının değiştirilmesi için belirli bir zaman aralığı söz konusu değildir. Çünkü her aracın özellikleri, kullanıldığı yol şartları, sürücünün araç kullanma alışkanlıkları vb. etkenler farklı ol

Devamı
Hazine 'Çakma Yedek Parça' Oyununa El Koydu

Hazine Müsteşarlığı, sigorta şirketlerinin milyarlık "yedek parça" oyununa el koydu.   Yetkililer, bazı sigorta şirketlerinin servislerle anlaşıp kaza yapan araçlara orijinal parça yerine muadil-çakma parça kullanarak vatandaşları dolandırdığını tespit etti.    Hazine yetkilileri, "Anlaşmalı servislerle işbirliği yapılıyor. Kaza yapan araca orijinal parça takılmış gibi rapor verdiklerini gördük. Şikâyet ve ihbar gelen şirketler hakkında inceleme başlatıldı, bazı şirketlerden savunma istendi" açıklamasını yaptı. Usulsüzlük

Devamı
DERSHANELEREğitimKALIP DÜNYASIKozmetikAraba ParçalarıDOĞAL KUMAŞLAR Medikal KariyerErkek OyuncakKurşun Kalem ÇeşitleriSınavHazır GiyimMakyajKAMGARN KUMAŞLARMedikal İş İlanlarıKız OyuncakOkul ÇantasıGüncelTROPİKAL KUMAŞLAR İş BaşvurusuBebekler İçin OyuncakFosforlu KalemAyıcıklarRenkli PostitlerOyuncağını Kendin Yap