Araçlarda Fren Bakımı

Araçlarda Fren Bakımı
Bilindiği üzere frenler aracın güvenliği açısından en önemli akşamlardan birisidir. Bu yüzden frenlerin beklenmedik anlarda arıza çıkartmasını önlemek için sık aralıklarla fren bakımı yaptırmak gereklidir.
 
Fren Balataları Hangi Sıklıkla Değiştirilmelidir?
 
Açıkçası fren balatalarının değiştirilmesi için belirli bir zaman aralığı söz konusu değildir. Çünkü her aracın özellikleri, kullanıldığı yol şartları, sürücünün araç kullanma alışkanlıkları vb. etkenler farklı olduğundan dolayı fren balatalarının değiştirilmesi için genel bir zaman aralığı verilemez. Ancak yapılması gereken şey sıklıkla fren balatalarının kontrol ettirilmesidir. Çünkü işin ehli kimseler tarafından fren balatalarının belirli aralıklarla kontrol edilmesi durumunda herhangi bir arıza oluşmadan önce tespit edilerek oluşması önlenebilir.
 
Ayrıca fren balatalarını sürücüler kendileri kontrol ederlerse gözden bazı hatalar kaçabilir. Bu yüzden işin uzmanları tarafından kontrol yapılmalıdır.
 
Fren Hidroliği Hangi Zaman Aralığında Yenilenmelidir?
 
Fren hidroliğinin yenilenmesini araç üreticileri 2 ila 4 yıl arasında uygun görseler de işin uzmanları fren hidroliğinin her yıl yenilenmesi gerektiğini belirtmektedirler. Ayrıca fren hidroliği mutlaka işin ehli kimseler tarafından yapılmalıdır. Aksi halde fren aksamı zarar görebilir ve bu durum araç güvenliğini tehlikeye sokabilir.
 
Fren Mesafesinin Uzamasının Sebepleri Nelerdir?
 
Fren mesafesi çeşitli sebeplerle artabilir. Bu sebeplerden bazıları:
 
Lastik dişlerinin derinliğinin azalmış olmasıdır. Aşınmaya bağlı olarak artık tekerleklerin yol tutuşu azalmış olabilir. Bu yüzen fren mesafesi artar.
Lastik havası da fren mesafesini etkileyen bir faktördür.
Balataların eskimesi veya bitmesi durumunda da fren mesafesi uzar.
Mevsime uygun seçilmeyen lastikler fren mesafesini uzatırlar.
Fren ve debriyaja aynı anda basmak fren mesafesini kısaltırken, önce debriyaja sonra frene basmak fren mesafesini uzatacaktır.
Benzer Yazılar
Lastik Hakkında Bilmemiz Gerekenler

Lastik Ve Jant Temizliği   Lastik ve jantlarınızın temizliğinde kimyasal maddeler kullanmaktan kaçınınız. Zararlı güçlü kimyasallar jantın boyasında aşınmaya, lastik yanağında çatlamaya sebep olabilir. Bu sebeplerden dolayı jant ve lastik temizliğinde sadece su ve sabun kullanılmasını tavsiye ederiz.Lastik Hava Basıncı Lastik havaları lastik soğuk iken kontrol edilmeli ve araç üreticisi firmanın tavsiye ettiği oranda ayarlanmalıdır. Araç için uygun olan hava basıncı genelde aracın benzin kapağında, şoför kapısının kenarında veya araç kullanım el kitap&cc

Devamı
Turbo Nedir, Ne İşe Yarar?

  Bilindiği üzere içten yanmalı motorların çalışma prensibi depodan gelen yakıta hava karıştırılarak, motorun iç kısmında patlama oluşturulması ve bu sayede pistonların hareket ettirilmesidir. Turbo sistemlerinin amacı da bu yakıt-hava karışımına daha fazla oksijen karıştırılmasını sağlayarak patlamanın şiddetinin güçlendirilmesi mantığına dayanır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir ve bu sayede daha basınçlı bir patlama elde edilir.   Turbo sistemi aracılığıyla motorun iç kısmına püskürtülen hava sayesinde motor basıncı yaklaşık 0,2 ila

Devamı
Rot ve Balans Ayarı Nedir, Ne İşe Yarar?

Rot ve Balans Ayarı Nedir, Ne İşe Yarar? Bu yazımızda sıklıkla duyduğumuz rot ve balans ayarlarının ne olduklarını açıklamaya çalışacağız. Öncelikle bu kavramların anlamlarına bakalım. Rot ayarı, araç direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Dolayısıyla araç ta direksiyonun çevrildiği doğrultuda hareket eder. Balans ise araç tekerleklerinin aralarındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olması durumudur.   Rot-balans ayarının bozuk olduğu; aracın yolda giderken fazla titremesinden veya aracın s

Devamı
Küçük Detaylarla Aracın Ömrünü Uzatmak

Bu yazımızda sizler için küçük bazı durumlara dikkat ederek araç ömrünün nasıl uzatılabileceğine bakacağız.   Triger Kayışı Nedir, Neden Bu Kadar Önemlidir?   Triger kayışının görevi; krank mili ve eksantriğin birbiriyle daha uyumlu çalışmasını sağlamaktır. Triger kayışı; krank milinden aldığı dönme enerjisini eksantriğe aktarır. Triger kayışının neden bu kadar önemli olduğuna geldiğimizde ise; hem bu kadar karışık parçalar arasında enerji iletimi yapıyor olması, hem de koptuğu anda motor içerisindeki birçok parçanın zar

Devamı
Hazine 'Çakma Yedek Parça' Oyununa El Koydu

Hazine Müsteşarlığı, sigorta şirketlerinin milyarlık "yedek parça" oyununa el koydu.   Yetkililer, bazı sigorta şirketlerinin servislerle anlaşıp kaza yapan araçlara orijinal parça yerine muadil-çakma parça kullanarak vatandaşları dolandırdığını tespit etti.    Hazine yetkilileri, "Anlaşmalı servislerle işbirliği yapılıyor. Kaza yapan araca orijinal parça takılmış gibi rapor verdiklerini gördük. Şikâyet ve ihbar gelen şirketler hakkında inceleme başlatıldı, bazı şirketlerden savunma istendi" açıklamasını yaptı. Usulsüzlük

Devamı
DERSHANELEREğitimKALIP DÜNYASIKozmetikAraba ParçalarıDOĞAL KUMAŞLAR Medikal KariyerErkek OyuncakKurşun Kalem ÇeşitleriSınavHazır GiyimMakyajKAMGARN KUMAŞLARMedikal İş İlanlarıKız OyuncakOkul ÇantasıGüncelTROPİKAL KUMAŞLAR İş BaşvurusuBebekler İçin OyuncakFosforlu KalemAyıcıklarRenkli PostitlerOyuncağını Kendin Yap